Skip to main content

Terugblik activiteiten

2012

Logo Week van de Toegankelijkheid

Week van de Toegankelijkheid 2012

– Klantvriendelijkheid –

In de Week van de Toegankelijkheid vragen mensen met een beperking aandacht voor een toegankelijke samenleving.

Het thema van dit jaar is KLANTVRIENDELIJKHEID.

Ook dit jaar organiseert het PMB (Platform voor Mensen met een Beperking) in samenwerking met de gemeente Eersel een activiteit en wel een gezellige, ludieke en leerzame avond.

Hoe klantvriendelijk ben jij?
Kom en test jouw klantvriendelijkheid op:

Dinsdag 2 oktober 2012 in Dorpshuis De Smis te Duizel.
Aanvang 19.30 uur.

Hoe klantvriendelijk ben jij? 

Iedere klant wil graag door het personeel, zoals in een winkel, restaurant, aan de balie of aan de telefoon vriendelijk en geduldig te woord worden gestaan. Dat geldt ook voor mensen met een beperking, zoals mensen die doof zijn, slecht kunnen zien, autistisch zijn, mensen in een rolstoel en mensen met een verstandelijke beperking.

Wat is klantvriendelijkheid?

 Het zich welkom voelen. Goed luisteren naar de wens van de klant; de klant als mens behandelen, dus aandacht voor de klant hebben, maar ook goede parkeergelegenheid, drempelvrij zijn etc.

Waarom, zou je klantvriendelijk zijn voor al die mensen?

Omdat alle mensen gelijkwaardig zijn. De ene mens niet meer waard is dan de andere;
Omdat dit 15% van de bevolking betreft;
Omdat tevreden klanten terugkomen; Omdat dit tevens wordt doorvertelt (mond op mond reclame). Negatieve behandeling betekent omzet verlies.
Omdat dit extra omzet betekent, want mensen met een beperking komen zelden alleen.

De prijswinnaar “Meest klantvriendelijke onderneming gemeente Eersel 2012”

De prijswinnaar “Meest klantvriendelijke onderneming gemeente Eersel 2012” is in maart 2013 bekend gemaakt. 
En de winnaar is: Etos Versteijnen, Eersel.

  • Flyer Week van de Toegankelijkheid 2012 Klantvriendelijkheid-voorzijde Flyer Week van de Toegankelijkheid 2012 Klantvriendelijkheid-voorzijde
  • Flyer Week van de Toegankelijkheid 2012 Klantvriendelijkheid-achterzijde Flyer Week van de Toegankelijkheid 2012 Klantvriendelijkheid-achterzijde
    • Week van de Toegankelijkheid 2012 Quiz capje op capje af Week van de Toegankelijkheid 2012 Quiz capje op capje af
    • Week van de Toegankelijkheid optreden Cor Daat Week van de Toegankelijkheid optreden Cor Daat
    • Week van de Toegankelijkheid 2012 dansoptreden Step by Step Week van de Toegankelijkheid 2012 dansoptreden Step by Step
      Hobbels & Bobels
      Project “Hobbels en bobbels”, maatschappelijke stage leerlingen Rythovius College. 

      Dit project is in samenwerking met het Steunpunt Vrijwilligerswerk tot stand gekomen.
      Leerlingen van het Rythovius College werden door leden van het PMB Eersel begeleidt bij de uitvoering van hun maatschappelijke stage.

      In 2012, week 12 en 13, werden diverse gebouwen aan de hand van een checklist getoetst op de toegankelijkheid. 
      Niet toegankelijke gebouwen worden benaderd door de BTB werkgroep (Bereikbaarheid, Toegankelijkheid en Bruikbaarheid) van het PMB Eersel. 

      In 2013, week 12, zijn groepjes leerlingen er op uitgetrokken om de “toegankelijkheid te ervaren en te meten” op straat, in commerciële ruimtes en in verzorgingshuizen.