In de Week van de Toegankelijkheid vragen mensen met een beperking aandacht voor een toegankelijke samenleving. Het thema van dit jaar is KLANTVRIENDELIJKHEID.
Ook dit jaar organiseerde het PMB (Platform voor Mensen met een Beperking) in samenwerking met de gemeente Eersel een activiteit en wel een gezellige, ludieke en leerzame avond.
Hoe klantvriendelijk ben jij?
Kom en test jouw klantvriendelijkheid op: Dinsdag 2 oktober 2012 in Dorpshuis De Smis te Duizel.
Aanvang 19.30 uur.
Iedere klant wil graag door het personeel, zoals in een winkel, restaurant, aan de balie of aan de telefoon vriendelijk en geduldig te woord worden gestaan. Dat geldt ook voor mensen met een beperking, zoals mensen die doof zijn, slecht kunnen zien, autistisch zijn, mensen in een rolstoel en mensen met een verstandelijke beperking.
Klantvriendelijkheid is het zich welkom voelen. Goed luisteren naar de wens van de klant; de klant als mens behandelen, dus aandacht voor de klant hebben, maar ook goede parkeergelegenheid, drempelvrij zijn etc.
Waarom zou je klantvriendelijk zijn voor al die mensen?
- Omdat alle mensen gelijkwaardig zijn. De ene mens niet meer waard is dan de andere;
- Omdat dit 15% van de bevolking betreft;
- Omdat tevreden klanten terugkomen;
- Omdat dit tevens wordt doorverteld (mond op mond reclame). Negatieve behandeling betekent omzet verlies.
- Omdat dit extra omzet betekent, want mensen met een beperking komen zelden alleen.
De prijswinnaar “Meest klantvriendelijke onderneming gemeente Eersel 2012” is in maart 2013 bekend gemaakt. En de winnaar is: Etos Versteijnen, Eersel.